Friday 11 February 2011

Gammalt kylskåp m.m i Monastiraki

På en promenad i Monastiraki fick jag syn på de här gamla resväskorna och telefonerna och måste givetvis ta ett kort!

Sedan fick jag syn på vad resväskorna låg på! En riktigt gammal typ av kylskåp som jag bara hade hört talas om innan. Dimitris (47 år)hade berättat om dem, han kommer ihåg dem från när han var barn. Till de här kylskåpen finns ingen sladd! Man fyllde på dem med is som man köpte av isförsäljare som körde runt. Svalkande isvatten fick man ur kranen. Tycker att det är så konstigt att jag aldrig hört talas om dessa i Sverige och inte sett något heller där.


I Monastiraki säljs väldigt mycket gamla saker, men tyvärr sällan billigt!

4 comments:

Robert said...

Grymma foton! Riktigt fina :)

Eva in Athens, Greece said...

Kul att du gillar fotografierna, Robert!

Anonymous said...

Ja, men precis så kan det vara i Monastiraki! Du har fångat känslan. Tack för alla dina tankar som jag följer....Athen är något helt eljest, jag kommer dit igen till våren!
Hälsningar Gudrun

Eva in Athens, Greece said...

Hej Gudrun! Vad glad jag blir - tack!